Reklamasjon
Selv om alle våre produkter gjennomgår grundige tester, vil det dessverre av og til være noen varer som slipper igjennom uten riktig kvalitet.
Vi følger reglene i forbrukerkjøpsloven og tilbyr som utgangspunkt minimum to (2) års reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten gjelder mot produksjonsfeil eller andre mangler som kan kontrolleres i produksjonsprosessen, og ved feil eller mangler skal vi reparere eller erstatte varen med et tilsvarende produkt uten omkostninger for deg som kunde.
Viktige punkter ved en reklamasjon:
- Reklamasjoner skal iht. Forbrukerkjøpsloven rettes mot selger eller salgssted, altså der hvor produktet ble solgt.
- Du er pliktig å fremlegge kjøpsbevis (kvittering eller bankutskrift) med kjøpesum og dato, for å kunne benytte deg av reklamasjonsretten.
Hva dekkes ikke av reklamasjonsretten:
Reklamasjonsretten dekker ikke skader som skyldes normal slitasje, feilbruk eller manglende/feil vedlikehold, men kan uansett kanskje repareres mot en avtalt tilleggskostnad.
Her melder du inn din reklamasjon:
Reklamasjoner skal meldes inn i returportalen. Denne hjelper deg enkelt igjennom skjemaet. Pliktige felter er merket med en (*) og må fylles ut før du kan sende inn.